به عنوان یک صاحب کسب و کار ، ممکن است از منتظر ماندن برای رونق یافتن کسب و کارتان دلسرد شوید . چرا که در روز بیشتر از 12 ساعت کار می‌کنید و هیچ نتیجه‌ای هم در کنار آن نمی‌بینید . همین ممکن است باعث شود تا بخواهید تسلیم شوید ، مگر نه ؟

آیا به ایده کاری خود اعتقاد دارید ؟ اگر چنین است ، نباید به هیچ وجه تسلیم شوید . مگر این که چاره‌ی دیگری نداشته باشید . اگر قدرت مالی این را دارید که کسب و کار خود و عملکرد آن را حفظ کنید ، آن را تا جایی که ممکن است ، به همان شیوه ادامه دهید . برخی از کسب و کارها به زمان بیشتری برای پیشرفت نیاز دارند . فقط کافی است برای موفقیت انگیزه‌ی خود را افزایش دهید .

سوال مهم این است که شما به عنوان یک صاحب کسب ‌و کار چگونه و با چه روش‌هایی با انگیزه می‌مانید ؟ در این جا پنج استراتژی بسیار موثر برای با انگیزه ماندن و زود تسلیم نشدن گردآوری شده است :

1. برای خود اهدافی بسازید

صاحبان کسب و کار هر زمان که نتوانند برای خود اهدافی ایجاد کنند ، بی‌انگیزه می‌شوند . هر چه باشد ، اگر هیچ هدفی برای کار کردن نداشته باشید ، چطور می‌توانید برای انجام هر کاری با انگیزه باشید ؟ اگر ندانید که می‌خواهید با کسب و کارتان چه کاری کنید ، نمی‌توانید انتظار داشته باشید که کسب و کارتان هم به سرانجام و چشم‌انداز مورد نظر برسد .

در کل سه نوع هدف داریم . شما می‌توانید اهداف کوتاه‌‌مدت ، میان‌مدت و بلندمدت داشته باشید . اهداف کوتاه‌مدت بین دو هفته تا دو ماه ، اهداف میان‌مدت بین 12تا 24 ماه ، واهداف بلند مدت بیش از 24 ماه طول می‌کشد تا به سر‌انجام برسند .

برای مثال ، اهداف کوتاه‌ مدت می‌توانند شامل خرید تجهیزات لازم یا اجاره‌ی یک ساختمان باشند و اهداف بلند مدت می‌توانند شامل گسترش کسب و کار یک مغازه‌ی دو نبش و یا کسب یک میلیون دلار درآمد خالص پس از 3 سال باشند . با اهدافی مانند این‌ها ، حفظ انگیزه و تلاش برای رسیدن به هرچیزی آسان‌تر از قبل است .

2. از چیزهایی که وقت‌تان را هدر می‌دهند دوری کنید

در قرن بیست ‌و ‌یکم ، هدر دادن وقت بسیار آسان است . ما به تلفن‌های هوشمند ، لپ‌تاپ‌ها ، دستگاه‌های واقعیت مجازی ، تبلت‌ها و فن‌آوری هوشمند « اینترنت اشیاء »( یا همان IoT) دسترسی داریم که ما را به طور دائم به اینتزنت وصل می‌کنند . شما می‌توانید تلویزیون و فیلم تماشا کنید و حتی با چند ضربه به موسیقی گوش دهید . متاسفانه ، همین می‌تواند بهره وری یک فرد نامنظم را محدود کند .

اگر زمانی که باید کار کنید ، خود را در حال دیدن ویدیوهای بی‌سروته یا چک کردن شبکه‌های اجتماعی‌تان می‌یابید ، باید همه‌ی تلاشتان را بکنید تا از دیدن این ویدیوهای بی‌سروته و طولانی دوری کنید . وقتی صبح از خواب بیدار شدید ، باید فورا نوآور و مبتکر شوید و تا زمان خواب به بهره‌وری خود ادامه دهید . اگر لازم می‌بینید که بین کارهایتان وقفه‌ای ایجاد کنید ، این کار را بدون پرت کردن حواستان به چیز دیگری انجام دهید . کتابی بخوانید ، ناهار خود را بخورید و یا هر کار مفید دیگری که باعث اتلاف وقتتان نمی‌شود انجام دهید .

3. دستاوردهای خود را کنترل کنید

آیا به نظر می‌رسد که بی هیچ پاداشی به طور پیوسته کار می‌کنید ؟ این همان حسی است که به بسیاری از کارآفرینان جدید ، در هنگام اداره‌ی کسب و کارشان دست می‌دهد . نگذارید این احساس انگیزه‌تان را از شما بگیرد ، چون پاداش‌های کمی هم نصیبتان می‌شود که احتمالا متوجه‌شان نیستید و به چشم نمی‌آید . دستاوردهای خود را چه کوچک و چه بزرگ ، کنترل کنید . هنگامی که در کسب ‌و کارتان اولین فروش خود را انجام دادید ، تاریخ و زمانش را در یک دفترچه روزانه یادداشت کنید .

همچنین هنگامی که اولین نظر مثبت یک مشتری را دریافت کردید ، آن را یادداشت کنید . با نگه‌داشتن دستاوردهای کوچک‌تر ، به الگوی موفقیت می‌رسید و همین در ایجاد انگیزه برای رسیدن به چیزهای بسیار بزرگ‌تر و اهداف والاتر کمک می‌کند .

4. برای خود فرجه‌ای مشخص کنید

باید برای هر کاری که می‌خواهید آن را تمام کنید ، مهلت زمانی و فرجه‌ای تعیین کنید . تعیین هدف بدون تعیین فرجه ، فایده‌ای ندارد . در غیر این صورت، اهداف‌تان هیچ‌گاه کامل نمی‌شوند . یک فرجه از به تعویق انداختن کارهایتان جلوگیری می‌کند و انگیزه‌تان را تشویق می‌کند تا بیشتر کار کنید . این مسئله هم برای شما و هم برای تمام افرادی که برایتان کار می‌کنند صدق می‌کند .

5. برای خودتان محیط مثبتی را به وجود آورید

منفی‌گرایی دشمن انگیزه است . اگر اطراف خود را از افراد منفی پر کنید ، انگیزه خود را از دست می‌دهید و هیچ‌گونه پیشرفتی نمی‌کنید . این مساله هم در خانه و هم در محیط کار و مخصوصا در کسب ‌و کارتان هم صدق می‌کند . اگر کارمندانی دارید که به شغل‌شان متعهد نیستند ، بلافاصله اخراجشان کنید . یک محیط مثبت باعث می‌شود که شما انگیزه‌ کافی برای تلاش بیشتر را داشته باشید . این همان چیزی است که باید برای برقراری‌اش در سازمان خود تلاش کنید .