عاداتی که اغلب مدیران موفق در خود ایجاد کرده‌اند

 

 

به‌احتمال زیاد ، دستاورد‌های مهم در زندگی‌ شما برحسب شانس به دست نیامده‌اند . موفقیت در میان چیزهای دیگر ، معمولا شامل کار سخت ، استقامت و همچنین یک شبکه‌ی حمایت و دوست‌ داشتن از طرف دوستان و خانواده است . اما اغلب عنصر دیگری به این ترکیب افزوده می‌شود که نظم نامیده می‌شود . در اینجا مدیرانی را می‌بینید که عادات روزانه‌ی خود را به اشتراک می­‌گذارند و این عادات باعث پیشرفت و تثبیت آن‌ها در آن مرحله شده است .

۱. قبل از قهوه ، آب بنوشید

پاتریک آندریا ، مدیرعامل HomeToGo موتور جستجوگری برای اجاره در زمان تعطیلات در سراسر جهان ، می‌گوید :

هنگام صبح قبل از این­که دستگاه قهوه را روشن کنم ، یک لیوان بزرگ آب می‌نوشم تا روز تعطیل خود را شروع کنم . این امر باعث می‌شود تمام حواستان بیدار شوند و متابولیسم شما آغاز شود .

۲. سعی نکنید مشکلات را با فکر‌ کردن به اینکه اگر خودتان آن را انجام دهید ساده‌تر می‌شود ، رفع کنید

کرن کانگ ، مدیرعامل شرکت تجارت الکترونیک و بازاریابی نیتیو کامرس می‌گوید :

ارائه‌ی بازخورد و واکنش به افرادی که تحت آموزش شما هستند ، باعث می‌شود آن‌ها فعال­‌تر و خودکفا شوند و از استانداردهای شما پیروی کنند . از طرف دیگر، بازخورد مثبت دهید . اگر چیزی دیدنی و جذاب دیدید ، آن را با شخصی که شما را تحت تأثیر قرار داده ، در میان بگذارید . بنابراین با این کار به موفقیت می­‌رسید .

۳. هر صبح ورزش کنید

مایک تاچن ، مدیرعامل شرکت نرم‌افزار یکپارچه‌سازی ابر و داده‌های بزرگ Talend که پنجمین IPO تکنولوژی سال در ماه جولای شد ، معتقد است :

ورزش ، من را به لحاظ ذهنی و فیزیکی سالم می‌­کند . من در خانه و محیط کار، یک رویکرد داده محور دارم و اصول مشابهی نیز برای سلامتی اجرا می‌کنم ؛ این­که برخی موارد را بررسی می­‌کنم مانند مقدار وزن و تعداد تکراری که برای هر تمرین انجام می‌دهم . در نتیجه نوع دوچرخه‌سواری من به بخش‌­های مختلفی تقسیم می‌شود و اهداف خود را این­‌گونه تعیین می‌کنم .

۴. به مدت ۲۵ دقیقه مدیتیشن کنید

پیتر آروایی ، بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت نرم‌افزار ارائه آنلاین پرزی می‌گوید :

من مدیتیشن را شروع کردم زیرا حتی قبل از این­که هر روز به دفتر برسم ، احساس سرگشتگی می‌کردم . این­که در تقویم خود می‌دیدم  از ساعت ۷ صبح تا ۵ و نیم بعدازظهر قرار ملاقات دارم ، باعث شده ‌بود ذهنم فعالیت زیادی داشته باشد و فهمیدم که گاهی باید این فعالیت را برای بهتر شدن ذهن کم کرد . انجام ۲۵ دقیقه مدیتیشن در ابتدای هر روز صبح ، این امکان را به­ من می‌دهد تا در برابر استرس مقاوم باشم و برنامه‌های خود را به‌صورت مؤثرتری اولویت‌بندی کنم . مدیتیشن باعث ‌شد به‌ جای پرش برای حل موضوع ، در برابر موقعیت‌­های بیشتر، ذهنی کنجکاوی داشته باشم . به این موضوع پی بردم که صرف زمان برای خود باعث شد همان شخصی باشم که می­‌خواستم و به‌گونه‌ای خود را تغییر دهم که به موفقیت دیگران کمک کنم.

۴. اولین کاری که انجام می‌دهید وصل شدن به اینترنت باشد

اسکات اندرسون ، مدیر بازاریابی ارشد شرکت مدیریت تجربه مشتری سیتکور می‌گوید :

اولین کاری که هرروز صبح انجام می­‌دهم این است که گوشی آیفون خود را برمی­‌دارم و ۶ کانال اطلاعاتی را می­خوانم ؛ ۱) ایمیل­‌های کاری که شب قبل به دستم رسیدند ۲) این­که دوستان و خانواده‌ام چه­ کار می­‌کنند  فیس‌بوک) ۳) اینکه افراد مربوط به حرفه و شغلم چه کار می‌­کنند (لینکدین) ۴) یک نگاه اجمالی کنجکاوانه به کانال­‌های برجسته‌ی تکنولوژی که دنبالشان می‌کنم (توییتر) و سرتیترهای دو برنامه خبری ۵) حزب راست و ۶) حزب چپ...

۱۰ دقیقه طول می­‌کشد تا روز خود را با یک نگاه وسیع از تمام موضوعاتی که می‌توانند روز من را تحت تأثیر قرار دهند ، شروع کنم . قبل از این­که دوش بگیرم ، به اولویت‌هایم رسیدگی کرده‌ام.

۵. به آنچه می‌­گویید ، عمل کنید

جیسون مک کانن ، مدیرعامل شرکت وریدسک می‌گوید :

معتقدم که داشتن انرژی درست و گوش دادن فعالانه به مشتری­‌ها و تیم خود ، کلید موفقیتمان بوده است ؛ بنابراین این­ کار را جزئی از کارهای روزانه خود می­‌دانم . به‌جای نشستن پشت میز، دوست دارم حرکت کنم ؛ هر روز با تیم خدمات به مشتریانم ملاقات می­‌کنم تا از نظر طرفدارانمان مطلع شوم و نگاه‌ها و نظرات نسبت به محصول جدید را بدانم . ما این فرهنگ فعال را در دفتر خود پذیرفته‌ایم ، بنابراین شما می‌توانید من را در باشگاه محل کار که در اردوهای آموزشی شرکت مشارکت کرده‌ام یا آموزش یوگا پیدا کنید .

۶. وظایف روز بعد خود را اولویت‌­بندی کنید

ژاکلین بامگارتن ، بنیان‌گذار و مدیرعامل راه‌اندازی تکنولوژی تسهیم قایق بوت ستر معتقد است :

چند لحظه را هر شب به شناسایی نوآوری­‌ها یا فعالیت‌هایی که برای پیشرفت شرکت در روز بعد مهم هستند ، اختصاص می‌دهم . من آن­ها را به گروه‌های جمع‌آوری کمک مالی ، عملیات ، توسعه‌ی منابع ، مذاکره یا برنامه‌ریزی استراتژیک در « لیست سیاه » خود که همیشه همراهم است ، تقسیم می‌کنم . اول از همه ، با دشوارترین و پیچیده‌ترین مسائل درگیر می‌شوم . سعی می­‌کنم لیست مهم خود را به ۵ مورد محدود کنم و طی روز آن را بررسی می‌کنم و به عوامل مختل­‌کننده‌ی حواس مانند ایمیل بی­‌توجهی می‌کنم . اولویت‌بندی، کلید مدیریت زمان و کار من روی نوآوری­‌ها است که بیشترین تأثیر را بر کسب ‌و‌ کار دارد. در طول یک روز ممکن است دو یا سه بار لیست خود را اولویت‌بندی کنم .

۷. مردم را همان­طور که هستند، بپذیرید

میشل آ.پری، رئیس تسهیل‌کننده‌ی سود نسخه Benecard PBF می‌گوید:

هنگام رهبری نوآوری­‌های مهم ، زمانی را برای درک دیدگاه کنونی هر فرد ذی‌نفع اختصاص دهید . هر شخصی بر اساس تجربه و نقشی که ایفا‌ می‌کند ، یک نقطه‌ی آغاز دارد . صحبت از نقشه راه‌های شخصی که به مقصد مشابهی می­‌رسد ، درک شما را از چالش‌­های پیش رو گسترده و شرکت‌­کنندگان مربوط و مایل‌تری را درگیر می­‌کند.

۸. در طول روز مدام از خودتان سؤال‌هایی با محوریت «آیا می‌­شود» بپرسید

تامرا رایان، مدیر عامل of Women's Bean Project، فعال اجتماعی زنان است و آن­ها را به یادگیری مهارت­‌های قابل انتقال تولید مواد غذایی بسته‌بندی‌شده لذیذ ، مشغول می­‌کند . وی می‌گوید:

آیا ما می‌­توانیم...اگر این اتفاق بیفتد آیا...آیا این موضوع کمکی می­‌کند...شروع کردن با تعبیر « آیا می‌شود » این­طور به ذهن القاء می­‌کند که ما جواب را نمی‌دانیم و باعث می‌­شود اطرافیان ما به ­شکل متفاوتی در مورد یک موضوع فکر کنند ، ذهن آن­ها را به روی روش‌­های جدید باز می‌­کند و باعث نوآوری می‌شود .

۹. هر روز با کارمندان خود احوال­پرسی کنید

یاکیر گولا، مؤسس خدمت تحویل آنی فروشگاه خرده‌فروشی goPuff معتقد است :

شرکت شما به‌اندازه‌ی تیمتان قوی است . حفظ یک محیط کاری دوستانه ، یکدست و تولیدکننده ، مخصوصا برای تازه­‌کارها و شرکت­‌هایی با دوره‌ی رشد بلندمدت بسیار بااهمیت است . با لبخند وارد دفتر خود شوید ،  حتی اگر استرس دارید و تظاهر می‌­کنید ، احوال همکارانتان را بپرسید و گشاده‌رو باشید . کارمندانتان وقتی احساس کنند به آن­ها ، کارشان و همکارانشان توجه می­‌شود ، کوشاتر، متمرکز‌تر و بهتر کار می­‌کنند.

۱۰. آداب شام­گاه را حفظ کنید

بتانی کوبی ، مؤسس و مدیر عامل Technology Will Save Us، شرکتی که کار فروش کیت‌­های برندگان جایزه «مال خودتان کنید» و «ابزار دیجیتال» را برای کمک به کودکان به‌منظور ساخت ، بازی کردن ، کدگذاری و اختراع با استفاده از تکنولوژی دارد ، می‌گوید:

من به سبک جهانی کار می­‌کنم ، پس یک روال کاری متناسب با آن را انتخاب کرده‌­ام . تا ساعت ۷ بعدازظهر در دفتر هستم ، شام را با خانواده‌ام می­‌خورم و در مورد روزم صحبت می­‌کنم . وقتی پسرم خوابید ، معمولا ایمیل‌­هایم را چک می‌کنم و قبل از این­که به رختخواب بروم ، برای روز بعد برنامه‌ریزی می­‌کنم . آدابی مثل قرار گذاشتن یک شب در هفته و صرف شام Friday Shabbat هم برای وقت‌­گذرانی با همسرم دارم .

۱۱. طبق یک برنامه زمانی پیش بروید که اتفاقات غیر مترقبه را پیش­‌بینی کند

جون لیو، مؤسس و مدیر عامل شرکت پیام­رسانی ویدئویی KeepTree می‌گوید:

فکر می­‌کنم مهم­‌ترین عادتی که یک رهبر تجاری باید داشته باشد ، تنظیم یک لیست کارهای روزانه و پایبندی به یک برنامه زمانی است . اما این برنامه‌ی زمانی باید قابلیت پیش‌­بینی اتفاقات غیر مترقبه داشته باشد . من هر روز صبح ، برنامه‌ی روزانه‌ام را یادداشت می‌­کنم و زمان مناسبی برای کارهایی که می‌دانم آن روز باید انجام دهم ، مشخص می­‌کنم ، چه یک نشست باشد یا یک تکلیف . با وجود تعیین زمانی برای تکلیف و وظایف از پیش برنامه‌ریزی‌شده از طریق این برنامه ، زمان­‌هایی را نیز برای جواب دادن به تماس‌­ها و ایمیل‌­‌هایی که بدون برنامه یا بدون انتظار پیش می‌­آیند ، تعیین می­‌کنم . بدون این نوع برنامه‌ریزی ، به‌سادگی تحت تأثیر و بی‌­توجهی یا چشم­‌پوشی به وظایف مهم قرار می­‌گیرید.

۱۳. با افراد غیر کاری تحت نظر خود ارتباط برقرار کنید

آکاش نیگام ، از مؤسسان و مدیر عامل برنامه پیام‌­رسانی Blend می‌گوید:

اصلی­‌ترین سرمایه‌گذاران شما کسانی هستند که چکی به ­شما تحویل نمی­‌دهند . ممکن است این شخص یکی از اعضای خانواده شما یا هم‌اتاقی‌تان باشد و من حتما حداقل چند دقیقه را در روز به صحبت کردن با آن­ها در مورد زندگی می‌­گذرانم . این اشخاص همیشه بهترین نقطه‌ی قلب شما را اشغال می­‌کنند ، با بی­‌طرفی در مورد مشکلات صحبت می­‌کنند و در تمام طول مسیر صمیمانه در کنار شما می‌­مانند . داشتن اشخاصی­ که با شما در مورد هر چیزی غیر از تنش‌­های کاری صحبت کنند ، بسیار باارزش است . این صحبت‌­ها ذهن مرا آزاد و کمک می­‌کنند تا با آرامش بیشتری به کار کردن بازگردم.

۱۴. گاهی قدم بزنید

کریس جیوردانو، مدیر عامل شرکت مصرفی کلود  MiMedia می‌گوید:

من هر روز طبق عادت برای قهوه خریدن ، قدم می‌­زنم ، یک مسیر طولانی و در این مدت به فکر کردن ، حل مسائل و ایده­‌های پیشی گرفتن در رقابت مشغول می­‌شوم . بعضی از بهترین ایده‌­های حل مسائل مصرف­‌کنندگان ، معرفی محصولات جدید و حتی جزئیات لحظه‌ای مثل طراحی و سایر موارد طی همین زمان به ذهن من خطور می‌­کنند .

۱۵. قبل از کار به دوچرخه‌سواری کوهستان بروید

دیوید باسزوکی ، مؤسس و مدیر عامل بازی آنلاین بزرگ چندنفره ROBLOX برای کودکان و نوجوانان ۸ تا ۱۸ ساله ، می‌گوید:

هیچ ­چیز مثل یک تمرین خوب ، بدن و ذهن را به جنب‌وجوش وا‌نمی‌دارد . من دوست دارم هر روز صبح زود ،  قبل از رفتن سرکار به دوچرخه‌سواری کوهستانی بروم.   خوشبختانه محل زندگی من در کنار یک راه کوهستانی است و در ماه‌های زمستانی باید پیش از طلوع آفتاب با لامپ به دوچرخه‌سواری بروم . دوچرخه‌سواری کوهستانی در یک تک‌راهه ، یک سری پیچیدگی­‌های فنی دارد که ذهن را از هر فکری خالی می‌­کند و این یک جایگزین عالی برای قهوه است . اختصاص دادن زمان کوتاهی از صبحم برای تندرست ماندن بسیار سودمند است مخصوصا وقتی­ که به ­من فرصت بیشتری در شب برای گذراندن در کنار خانواده‌­ام می­‌دهد .

۱۶. روی تمرینات تنفسی کار کنید

آرناود دوماس دی راولی ، رئیس Gaatrend USA، سازنده مایع الکترونیکی برای Alfaliquid معتقد است:

روز شما با بیدار شدن سر ساعت ۵ صبح طولانی­‌تر به ­نظر می­‌رسد و به­ هوش ماندن در طول روز مشکل‌­تر خواهد بود . ساده‌­ترین راهی که در طول روز به تأمین انرژی ازدست‌رفته کمک می­‌کند ، ۱۵ دقیقه استراحت از طریق تمرینات تنفسی است . من فقط چشم­‌هایم را روی هم می­‌گذارم و نفسم را به‌آرامی از طریق بینی داخل می­‌کشم ، نفسم را برای یک یا دو ثانیه نگه می­‌دارم و از شکمم بیرون می­‌دهم ، (اجازه می­‌دهم) هوا به‌طور طبیعی خارج شود . اگر روی دم و بازدم تمرکز کنید ، حتما در موقعیت مراقبه قرار می­‌گیرید و آماده ادامه دادن دومین قسمت روز خواهید بود ، درست مثل این­ است که چند ساعت خوابیده‌اید.

۱۷. به موسیقی‌­های جدید گوش کنید

گای آهارون، از مؤسسان و مدیر عامل شرکت رهبری قایق­رانی مجازی Motionize Inc می‌گوید:

من ۱۵ دقیقه در روز برای گوش دادن به موسیقی اختصاص داده‌ام . به ­نظر من موسیقی یک راه عالی برای تمرکز، بیان احساسات و رهایی ذهن ، آرامش و انگیزه گرفتن است . انتخاب یک آهنگ درست در زمان درست ، تأثیر بسیاری دارد . در جایی خواندم که آهنگ‌­ها و گروه­‌هایی که در ۲۷ سالگی مورد علاقه‌ی شما قرار می­‌گیرند ، تعیین‌­کننده‌ی سلیقه‌ی موسیقایی شما خواهند بود و اضافه شدن آهنگ­‌هایی جدید به مجموعه‌ی مورد علاقه‌ی شما بعد از این سن ، بسیار کم اتفاق می­‌افتد . من به‌عنوان شخصی ­که علاقه‌مند به نوآوری و تکنولوژی جدید است ، تصمیم گرفتم ۱۵ دقیقه در روز را به گوش دادن به موسیقی‌­های جدید بگذرانم ؛ موسیقی­‌های محبوب ، جهانی و گرایش­‌های جدید . به این شکل مجموعه‌ی خودم را به­ روی آهنگ­‌های جدید ، فرهنگ‌­های جدید ، ضرب‌­ها ، هیجان و احساسات باز نگه می‌­دارم و به موسیقی متن زندگی‌ام طراوت و شادابی می‌­بخشم . وقتی سر راه کار در ترافیک منتظر نشسته‌اید ، طی استراحت ۱۵ دقیقه‌ای ، ذهن خود را به روی صداهای جدید که روزتان را بهتر می‌­کنند ، باز کنید .

۱۸. اهدافتان را مشخص کنید

آتا گونزالس، مؤسس G FarmaLabs معتقد است:

به ­نظر من چیزی ­که مردان را از پسران جدا می­‌کند ، لزوما اندازه اسباب‌بازی‌های آن­ها نیست . در عوض فکر می‌­کنم که موفقیت با تلاش سخت ، ساعات کار طولانی و پیگیری مستمر هر هدفی به­ دست می­‌آید . شخصیت کارآفرینانه‌ای که گاهی اوقات متزلزل و ضعیف است ، اما توانایی سریع روی پای خود ایستادن ، برگشتن به سر کار و امتحان کردن دوباره آن را دارد . بسیاری از شخصیت‌­های موفق ، شکست­‌های بزرگی تجربه کردند و هر زمان که شکست خوردند و به زمین افتادند ، از نو به یادگیری دقیق پرداختند . هدف خود را تعیین کنید و به سختی رسیدن به هدفتان فکر نکنید ، فقط تلاش کنید.

۱۹. تلفن همراهتان را خاموش کنید

دیپرا ری، مدیر عامل شرکت نقشه‌برداری 3D بدنه mPort می‌گوید:

تجارت شبیه یک مسابقه‌ی ماراتون است ، پس یکی از عادات روزانه‌ی من برای باقی ماندن در این عرصه ، اختصاص دادن اندکی زمان « به خودم » برای دور ماندن از آن است . این­ کار به‌سادگی صرف شام با نامزدتان یا مطمئن شدن از خاموش کردن تلفن همراهتان پیش از رفتن به رختخواب است . اختصاص دادن زمانی برای دور ماندن از ایمیل­‌ها و فضای کار، اندکی تعادل و تمدد اعصاب ایجاد می­‌کند که تحمل ادامه مسیر را ممکن می­‌کند .

۲۰. به چیزهایی فکر کنید که بابت آن­ها شکرگزار هستید

مارک پاولیوکوسکی ، مدیر عامل کیت برنامه‌ریزی کامپیوتری DIY در Play Piper معتقد است:

خیلی ساده ممکن است در دام یکنواختی کار و دردسرهای کار کردن روی مسائل بزرگ در یک تیم کوچک بیفتید ؛ یک لحظه دست نگه داشتن و به ­خاطر آوردن وضعیت خودم همیشه به من کمک کرده است ، این­که در یکی از بهترین کشورهای دنیا زندگی می­‌کنم ، خانواده‌ی فوق‌العاده‌ای دارم که از من حمایت می‌­کنند ، فرصت کار کردن روی مسائلی را دارم که وضعیت دنیا را بهبود می­‌دهند و چند شخص بسیار باهوش در کنار من کار می‌­کنند . فکر کردن به این مسائل ، همه چیز را بهتر می‌­کنند و به ­من کمک می­‌کنند تا بتوانم تصمیمات بهتری بگیرم و از پس لحظات سختم برآیم .

۲۱. هر روز یک گردهمایی تشکیل دهید

جوزف اس.روت، رئیس و مدیر عامل NJ Sharing Network، یک سازمان غیر انتفاعی فدرال محور که وظیفه بازسازی ارگان­‌ها و شبکه­‌ها را در نیوجرسی بر عهده دارد.

زندگی افراد بسیاری به­ خاطر ماهیت مأموریت ما ، به عملکرد ما به‌عنوان یک سازمان گره خورده است . تیم ارشد رهبری ما هر روز صبح برای تشکیل یک گردهمایی سریع در مورد برنامه‌ی روزانه‌ی خود با اشخاص زیادی ، به‌صورت تلفنی یا حضوری رو در رو است . هرچند این جلسه حدود پنج دقیقه بیشتر طول نمی­‌کشد ، اما در رسیدن به اهداف ، اعتمادسازی و جلوگیری از شکل‌­گیری سو تفاهم‌­های آتی در محیط کاری پرجنب‌و‌جوش ما نقش مهمی دارد. این گردهمایی‌­ها ، فضای نشست­‌های ما را سازنده‌تر می‌­کنند ، چون می­‌توانیم روی مسائلی تمرکز کنیم که نیاز نیست برای آن­ها ، دیگران را مجبور کنیم کارشان را به‌سرعت انجام دهند.

۲۲. سر میز شام، حرفی از کار نزنید

سو وستری، مدیر عامل Greenphire، یکی از ارائه‌دهندگان جهانی راهکارهای پرداخت بالینی، می‌گوید:

گذراندن وقت به شکل شام خوردن در کنار خانواده ، همسر و دیگران ، راه خوبی برای پایان دادن روز است . این زمان را با صحبت کردن از کار، خراب نکنید . این فرصت را برای دوری از کار یکنواخت مغتنم بشمارید ، بخندید و تا جایی­ که می­‌توانید از زمانتان لذت ببرید.

۲۳. به یاد داشته باشید که همه ­چیز حول شما نمی‌­چرخد

اسکات مودی، مدیرعامل و مؤسس K4Connect، کمپانی فعال در زمینه‌ی فناوری می‌گوید:

گاهی با  کارآفرینانی روبرو می­‌شوم که روی توسعه‌ی برند خود بیشتر از شرکتشان تمرکز می­‌کنند . چه در زمان توئیت گذاشتن یا صحبت کردن ، بیشتر به خودشان و نه حتما شیوه شروع کارشان می‌­پردازند . از دست دادن دیدگاهی که ایجاد کرده‌اید ، چیزی ­که روی آن تمرکز کرد‌ه‌اید ، در دنیای رسانه­‌های جمعی امروزه بسیار ساده است ؛ اما این تمرکز باید روی توسعه شرکت باشد که شامل برند هم می­‌شود . در واقع اگر خوب از پس این ­کار بربیایید ، شاهد اتفاقات خوبی هم خواهید بود . این موضوع شامل برند شخصی خودتان هم می‌­شود البته اگر فکر می­‌کنید هنوز برایتان مهم است .